Ankara Diş Kaplama Merkezi

Estetik diş uygulamalarından en çok tecih edilen diş kaplama, uzun yıllardır hem fonksiyonel hem de estetik amaçlı uygulanmaktadır. Teknolojinin gelişmesi ve diş uygulamarı alanında da bu gelişmelerin kullanılması ile diş kaplama uygulaması için farklı materyaller kullanılmaya başlanmış ve kaplamanın ömrü maksimum düzeyde uzatılmıştır.

Diş Kaplama Nedir?

Bazı kişilerin dişlerinde birtakım sebepler ile aşırı erozyon görülmektedir. Diş maddelerindeki bu kayıp hem sağlık açısından büyük tehlike yaratmakta hem de estetik açıdan güzel olmaktan uzak bir görüntüye neden olmaktadır. Bu tür durumlarda diş kaplama uygulaması gerçekleştirilmektedir. Diş eksikliklerinde, kanal tedavisinde ya da diş eğriliklerinin düzeltilmesinde uygulanan diş kaplama işlemi, günümüzde farklı materyaller ile uygulanmakta ve teknolojik gelişmeler sonucunda kullanım ömrü maksimum düzeye ulaştırılmaktadır.

Diş kaplama uygulaması öncesinde hastanın ağız ve diş bölgesi ayrıntılı bir şekilde muayene edilmektedir. Gerektiğinde kanal tedavisi, çürük tedavisi ya da benzeri uygulamalar gerçekleştirildikten sonra diş kaplama uygulamalası planlanmaktadır. Böylece hasta hem sağlıklı hem de güzel bir diş dizilimine sahip olmaktadır.

Diş Kaplama Nasıl Yapılır?

Diş kaplama uygulaması öncesinde ayrıntılı bir tedavi ile ağız ve dişlerdeki sağlık sorunları giderilmektedir. Daha sonra kaplama işlemi uygulanacak diş veya dişlerin kalıbı alınarak prova için hazırlanmaktadır. Antibiyotik tedavisi ya da benzeri tedaviler sona erdiğinde kişiye özel olarak hazırlanmış kaplama materyali uygulanmaktadır. Hastanın konforlu bir şekilde kullanabilmesi, diğer dişler ile orantılı ve bütünleşik bir görünüm sağlanması esas amaçtır. Diş kaplama uygulaması günümüzde oldukça konforlu bir şekilde uygulanmakta ve uygulama sonrasında da konforlu bir şekilde uzun süre kullanılabilmektedir. Diş kaplama uygulamasının gerçekleştirilebileceği hastalar şu şekildedir;

- 18 yaşından büyük hastaların tamamına uygulanabilmektedir.

- Ön dişlerinde eğrilik bulunan hastalara

- Ortodondi tedavisi görmek istemeyen hastalara

- Diş kaybı yaşamış hastalara

- Diş beyazlatma işlemi ile giderilemeyecek derece renk deformasyonu olan hastalara

- Diş görünümün memnun olmayan hastalara uygulanabilmektedir.

Diş Kaplama Uygulamasının Ömrü Nedir?

Diş kaplama uygulaması işin ehli diş hekimleri tarafından gerçekleştirildiğinde ve uygulama sonrasında ağız ve diş sağlığına maksimum düzeyde özen gösterildiğinde kaplamalar 10 ila 15 yıl süre ile kullanılabilmektedir. Uzun süre kullanım için periyodik diş kontrollerinin aksatılmaması da büyük önem taşımaktadır.

Diş Kaplama Ne Kadar Sürer?

Diş kaplama uygulamasının ne kadar süreceği hastadan hastaya değişiklik göstermektedir. Diş kesimi uygulaması gerçekleştirilecekse bu işlem hem hasta için hem de diş hekimi için oldukça zor bir süreç olabilmektedir. Diş eğrilikleri bulunan hastalarda diş kesme işlemi uygulanmaktadır. Bununla birlikte ne kadar az diş kesilir ise hasta o kadar konforlu bir süreç yaşayacaktır. Diş kaplama işlemi ağrısız ve acısız bir şekilde gerçekleştirilmektedir.

Diş Kaplama Yöntemleri Nelerdir?

Günümüzde diş kaplama işlemi farklı materyaller ile uygulanmakta ve adını kullanılan materyallerden almaktadır; porselen, zirkonyum, laminate diş kaplamaları. Her materyalin kendine özgü avantajı bulunmakla birlikte özellikle estetik açıdan birbirleri arasında farklılıklar bulunmaktadır.

Porselen Diş Kaplama

Porselen diş kaplama uygulanan en eski diş kaplama yöntemlerinden biridir. Dayanıklı ve diğer dişler ile uyumlu bir şekilde oluşturulan porselen kaplamaların çoğu metal destekli olarak uygulanmaktadır. Bu işlem kaplama altında metal bir alaşım yerleştirilmesidir. Krom-kobalt ya da krom-nikel alaşımlar yerleştirilerek uygulanan kaplama işlemi genellikle arka dişlerde tercih edilmektedir. Bununla birlikte metal maddelerin kullanılması hastada alerjik reaksiyonlara neden olabilmektedir. Dayanıklı ve oldukça uzun ömürlü olan bu kaplama çeşidinde ağız bakımının eksiksiz bri şekilde uygulanması ile çok daha nitelikli sonuçlar alınabilmektedir.

Zirkonyum Diş Kaplama

Zirkonyum kaplama genellikle estetik amaçlı kaplama işlemlerinde uygulanmaktadır. Bu kaplama çeşidinde porselen kaplamanın altına yerleştirilen materyal metal değil zirkonyum alaşımıdır. Bu sayede kaplama ışığı geçirmekte ve alttaki dişin ömrünü uzatmaktadır. Ön ve arka dişlerde kullanılabilen zirkonyum kaplama; doğal diş rengin en yakın kaplama işlemidir. Yapay görüntüden uzak olması ile sıklıkla tercih edilmekle birikte hastada herhangi bir alerjik reaksiyona neden olmamaktadır. Porselen kaplamalara oranla sıcak  soğuk hassasiyeti minimum düzeydedir.

Zirkonyum kaplama; tat alma duyusunun zarar görmesine, ağız kokusuna, diş eti problemlerinin oluşmasına neden olmamaktadır. Dayanıklı bir materyal olduğu için hem ön hem de arka dişlerde uygulanabilmektedir.

Laminate Diş Kaplama

Laminate diş kaplama uygulaması aynı zamanda yaprak porselen olarak da tanımlanmaktadır. Bu uygulama genellikle estetik amaçlı kaplama uygulamalarında tercih edilmektedir. Aynı zamanda ön dişlerde herhangi bir şekil bozukluğu ya da renk deformasyonu yaşayan hastalarda ve ortodontik tedavi görmek istemeyen hastalara uygulanmaktadır.

Laminate diş kaplama işlemi dişler minimal düzeyde aşındırma işlemi gerçekleştirilerek  uygulanmaktadır. Kullanımı ve uygulanışı oldukça konforlu olan bu yöntem; zirkonyum ve porselen kaplamaya alternatif olarak sıklıkla tercih edilmektedir.

Diş Kaplama Porselen ve Zirkonyum Diş Kaplama Süreçler

Porselen Kaplama Diş kaplama uygulaması; insanın dişlerinde renklenme, şekil bozukluğu, diş kesimi, kanal tedavisi, aşırı madde kaybı ve diş eksikliği gibi durumlarda hala kullanılmakta olan bir tedavi yöntemdir. Özellikle porselen kaplama yöntemi; uzun yıllar boyunca kanal tedavisi gerçekleştirilen dişleri korumuş, diş eksikliklerini tamamlamış ve hala kullanılmakta olan bir yöntem olmuştur. Porselen kaplama işleminden önce dişler hazırlanmakta, çürüme ya da diş üzerindeki kalıntılar ve enfekte dokular temizlenmekte; gerekiyor ise kanal tedavisi yapılmakta ve diş in dijital ölçüsü alınmaktadır. Alınan ölçüye uygun hazırlanan kaplama; 1-3 seans sonrasında dişe yapıştırılır. Gece ağrıları ya da hassasiyet olduğu taktirde kanal tedavisi ve benzeri yöntemlerle ağrı ve hassasiyet giderilmektedir.

Porselen kaplamanın ömrü; doğru beslenme, aşırı sıcak – soğuk besinlerin tüketilmemesi, asitli içeceklerin tüketilmemesi ile paralel olarak 15 - 20 yıldır. Porselen Kaplamanın Uygulanabileceği Hastalar Ortodonti alanında kaplama uygulaması genellikle diş kaybı yaşayan ya da dişlerinde yoğun madde kaybı yaşayan hastalarda uygulanmaktadır. Bununla birlikte kompozit diş tedavisi gören hastaların dişlerinin dış etkenlere karşı korunması amacı ile ve estetik bir görünüm sağlama amacı ile de sıklıkla uygulanmaktadır.

Porselen Diş Kaplama Gerekli midir?

Diş kaplama uygulaması hem estetik hem de fonksiyonel açıdan oldukça etkili bir yöntemdir. Dişlerde madde eksiklikleri yaşayan hastalar diş ağrısı, sıcak soğuk hassasiyeti gibi günlük yaşamı oldukça etkileyen sorunlar ile karşı karşıya kalmaktadır. Aynı zamanda özellikle ön dişlerinde deformasyon bulunanan kişiler bu görüntüden memnuniyetsizlik duymaktadır. Bu nedenle gerek proselen kaplama gerekse zirkonyum ya da laminate diş kaplama uygulamalarından birini tercih etmektedirler.

Porselen Kaplama Uygulamasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Günümüzde estetik kavramı insanlar için büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle birçok alanda estetik uygulama yapılabilmektedir. Unutulmaması gereken nokta ise estetik uygulamanın yanı sıra amaç; uygulama alanının fonksiyonel özelliğinin yitirilmemesidir. Kaplama işlemi hastanın konuşmasında ve yüz ifadesinde olumsuz herhangi bir değişikliğe neden olmayacak şekilde uygulanmalıdır. Aynı zamanda yemek yemesinde, çiğneme ve ısırma fonksiyonlarında da herhangi bir olumsuzluğa yol açmayacak şekilde uygulanmalıdır. Alanında uzman ve tecrübeli diş hekimlerinin uyguladığı kaplama işleminden sonra hastaların estetik anlamda görünüşlerinin iyileşmesinin yanında yaşam kaliteleri de artmaktadır. Bu nedenle diş hekimi seçimi, prova süreci ve uygulama süreci sonrasında kaplamaya alışma süreci de büyük önem taşımaktadır.

Dişin Kaplanmasında Yeni Yöntem;

Zirkonyum Diş Kaplama

Porselen kaplama gerektiren tüm şikayetler için zirkonyum kaplama da tercih edilmektedir. Zirkonyum kaplama; porselen kaplama gibi farklı malzemelerin bir araya gelmesinden değil, metal içermeyen zirkonyumdan meydana gelir ve doğal diş estetiğine daha yakın bir estetiğe sahiptir. Işığı geçirmesi ile kaplanan dişin daha estetik görünmesini sağlayan zirkonyum kaplamada; alerjik reaksiyon oranı sıfıra yakın oranda düşüktür ve ömrü daha uzundur. Diş etlerine tam uyumlu olması açısından metal içermemesi sebebi ile diş etlerinde renk değişimine ya da alerjik reaksiyona sebep olmaması açısından diş hekimleri tarafından daha çok önerilen bir yöntemdir.

Zirkonyum Diş Kaplamanın Uygulanabileceği Hastalar

Günümüzde diş ve ağız görünümünün estetiği insanlar için büyük önem taşımaktadır. Ağız sağlığının, diş eti sağlığının ve diş sağlığının yanı sıra güzel görünmeleri de insanların psikolojik durumlarını ve sosyal çevrelerde özgüvenlerinin iyileştirilmesinde etkilidir. Bu nedenle ortodonti alanında bilimsel çalışmaların yapılması ve gelişen teknolojinin imkanlarını bu alanda da kullanılmaya başlanması birçok farklı teknik ve yeni yöntemin uygulanmasını sağlamıştır. Dişlerdeki madde kayıpları, diş kayıpları ya da dişlerdeki asimetrilerin düzeltilmesi için günümüzde kaplama tekniği uygulanmaktadır.

Diş kaplama tekniği önceki yıllarda porselen ile uygulanırken günümüzde çok daha estetik ve sağlıklı olan zirkonyum kaplama tekniği uygulanmaktadır. Zirkonyum diş kaplamada kullanılan zirkonyum maddesi; dayanıklı olması, farklı maddelerle reaksiyona yol açmaması ve güneş ışığını geçirmesi özellikleri ile ön plana çıkmaktadır. Zirkonyum; doğal diş rengine en yakın madde olması ile birlikte diş etlerine herhangi bir zarar vermemesi, diş sağlığını koruması ve ağız kokusuna yola açmaması nedenleri ile sıklıkla tercih edilmektedir.

Zirkonyum kaplamanın uygulanabileceği hastalar şu şekildedir;

- Dişlerinde eğrilik olanlar

- Diş kaybı ya da dişlerinde madde kaybı yaşayanlar

- Diş beyazlatma teknikleri ile düzeltilemeyen renk deformasyonu yaşayan hastalar

Zirkonyum Porselenler Neden Tercih Edilmektedir?

Zirkonyum kaplama ışığı geçirme özelliği ile kaplama altında bulunan dişin sağlığını korumaktadır. Aynı zamanda doğal diş görünümüne en yakın görünümü sağlayan kaplama çeşididir. Zirkonyum alaşımı herhangi bir metal içermeyişi ve doğa dostu bir madde olması ile hem kişinin total sağlığına hem de diş ve diş eti sağlığına herhangi bir zarar vermemektedir. Bu nedenle günümüzde en sık zirkonyum kaplama uygulaması tercih edilmektedir.

Diş kaplama ile ilgili diğer yazımızı okumak için tıklayınız.