Periodontoloji – Diş Eti Hastalıkları

Diş problemlerinin oluşmasını engellemek aslında çoğunlukla elimizdedir. Düzenli ve doğru diş bakımı yaparak diş üzerinde plak oluşumuna engel olmak diş problemlerinin oluşumuna engel teşkil eder. Diş etrafındaki dokularda oluşan hastalıkları teşhis ve tedavi eden sonrasında da elde edilen sağlığın devamını sağlamayı amaçlayan diş hekimliği dalı ‘Periodontoloji (Diş Eti Hastalıkları)’ dir.

Diş çevresi dokuların sağlığının korunması genel diş sağlığının korunması kadar önemlidir. Diş eti hastalıkları sebebi ile sağlıklı dişler bile kaybedilebilir.

Dişler düzgün temizlenmediğinde, diş üstlerinde ve aralarında biriken yiyecek artıkları yani plak, diş çürüklerine ve diş eti iltihaplanmalarına sebep olur. 48 saat içinde tükürük bu plak üzerine çökelir ve diş taşları oluşmaya başlar.

Sağlıklı diş eti soluk pembe renkli, mat ve serttir. Fırçalama esnasında ya da sebep yokken kanamaz. Diş eti hastalıklarının en önemli belirtisi diş eti kanamasıdır. Şişmiş, kızarmış ve hassasiyet olan diş etlerinde problem var demektir. Diş eti çekilmeleri sebebiyle diş kökleri açığa çıkar ve yine hassasiyet oluşur. Yine diş eti iltihaplanmaları ağrı ve hassasiyetlere sebep olur. Tüm bunlara ek olarak ağızda kötü koku ve kötü tat herhangi bir diş eti hastalığının göstergesi olabilir. Basit diş eti hastalıkları eğer önlem alınmaz ve tedavi edilmezse ilerlemiş diş eti hastalıklarına dönüşebilir. Bu sebeple diş etinizde herhangi bir rahatsızlık yaşadığınız her durumda hekime başvurmalı ve erken tedavi şansını kaçırmamalısınız.

Sigara diş eti hastalıklarını, ağız içi kanlanmayı azaltarak maskeler ve bu sebeple tetikleyici olarak gösterilebilecek en büyük risk faktörlerindendir. Ayrıca hormonal değişiklikler de diş eti hastalıkları için zemin hazırlayıcıdır.

Tükürük ağız korumasını sağlayan en büyük etkendir. Tükürük yapısında meydana gelen herhangi bir bozulma diş eti hastalığına yol açabilir. Tüm bu faktörlerden önce en önemli diş eti hastalığı sebebi genetik yatkınlıktır. Genetik olarak diş ve diş eti yapısı tüm diş hastalıkları oluşmadan önce önlem alabilmek adına yol gösterici olarak nitelendirilebilir.

Diş eti hastalıkları önlenebilir ve erken safhada kolaylıkla tedavi edilebilir hastalıklardır. 35 Yaş üstünde diş eti hastalığı sebebiyle yaşanan diş kayıpları yaygın olarak görülmektedir.  Eğer küçük yaştan itibaren diş hekiminizin tavsiyelerini uygulayıp ağzınızı temiz tutarsanız diş eti hastalığı nedeniyle dişlerinizi kaybetme ihtimalini minimuma indirebilirsiniz. Sağlıklı dişler ve diş etleri için hekim kontrolü sıklığınız altı ayda bir olmalıdır. Doğru bilgilendirme, teşhis ve tedaviler için kliniğimizde her türlü ön muayene ile hizmetinizdeyiz.